HIGH AND LOWS - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Corine en Danielle - WaarBenJij.nu HIGH AND LOWS - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Corine en Danielle - WaarBenJij.nu

HIGH AND LOWS

Door: Corine en Danielle

Blijf op de hoogte en volg Corine en Danielle

02 April 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve allemaal!!
Hier eindelijk weer een berichtje van ons!! Het is alweer 2 weken geleden en dus hoog tijd voor een update. :)
Project
Het project verloopt goed, we voelen alleen nu wel de tijdsdruk. We hebben namelijk nog maar vier weken whaaaaaaaa… ;) Time is running.. Gisteren hebben we een telefonisch gesprek gehad met Ruth (supervisor from Holland) en dat was goed! We kunnen nu weer verder en zullen deze week alles opsturen wat we hebben tot nu toe. We zijn benieuwd naar de feedback! Het contact met het ziekenhuis verloopt nog steeds langzaam, waardoor we ws. in de knoop komen met de enquêtes die we willen afnemen en we hebben nog steeds geen groen licht voor het project itself :o Ons geduld wordt dus op de proef gesteld, maar het komt gewoon goed :)
Plush
A famous band from South Africa!! And the gitarist happens to be our projectmanager… :D How great is that??? ;) We zijn dus natuurlijk naar een concert van hun geweest. Een goeie band met vette muziek (cd’s zijn gekocht, dus jullie horen ze nog wel eens :p).
Robben Island
Ging helaas niet door i.v.m. harde wind. We gaan het voor een andere keer plannen, we komen nl. niet thuis, voordat we dit gezien hebben.
Kylemore
Corine is samen met Theres en Felix naar Kylemore gegaan voor 1 dag. Een ander dorp hier een uur vandaan, waar een ander team zit van YFC. ’s avonds zijn ze naar Mojo’s geweest. Dat mooie restaurant waar Daan al eerder is geweest. De volgende dag zijn ze met een groep van 8 mensen in de bergen gaan wandelen :D Het was daar erg mooi, zo verschillend met het blauwe Kaapstad!! Daan heeft samen met Riette haar uiterste best gedaan om uit te kunnen gaan, maar aangezien meiden niet alleen kunnen ivm veiligheid ging dit uiteindelijk niet door…snif…de volgende dag is Daan met Jimmy gaan lunchen (een jongen uit de Ivoorkust, ontmoet tijdens uitgaan), was erg gezellig ;)
Pasen
Met Pasen zijn we eerst naar de kerk gegaan en daarna naar Greenpoint Marked. Dit is een enorme markt met allerlei afrikaanse dingen…we hebben souvenirs gekocht en heerlijk rondgelopen. Het hebben flink onderhandeld (dat hoort daar), om een zo goed mogelijk prijs te krijgen. Daarna is Corine met Riette naar de jongens gegaan (Devon, Lindsay, Mumba en Philip) om op de X-Box 360 te spelen :P
Daniëlle is naar het strand gegaan om nog ff bij te tinten samen met wat andere meiden.
Movie night
Onze volgend beroemde vriend is Philip, een acteur in 10.000 B.C!! We zijn naar de film met hem geweest en we hebben hem voor een paar minuten mogen bewonderen op het scherm. Gelukkig konden we hem daarna weer in het echt zien en spreken :)
Girls leaving
Afgelopen twee weken hebben we afscheid moeten nemen van Gabriella, Jessi en Amy …Daan is nog voor het vertrek van Amy gaan ontbijten om nog ff goed te kletsen en plannen te maken, maar daarna was het toch echt zover…we missen ze wel hoor! De groep is anders…tis gek…alsof we meer mensen missen dan weg zijn…
Knysna
We hebben een break genomen van al het hard werken, zwoegen en zweten hier op het kantoor…woensdagavond zijn we naar Knysna geweest met de nachtbus! We hebben geslapen (half) in het kantoor van YFC Knysna en diezelfde dag hebben we…tatatadaaaa: ge-BUNGEE -JUMPED from the highest bungee -jump bridge in the WORLD! We zijn 216 meter naar beneden gesprongen, echt een geweldige ervaring, an once in a life-time experience! (dvd’s en foto’s aanwezig). Die nacht hebben we in een beautiful hostel geslapen en de volgende dag zijn we naar het olifantenpark geweest om olifanten te bekijken en aan te raken. Daarna zijn we op safari geweest in een ‘van’ (safari-car). Was een geslaagde dag! (al was de safari een beetje nep, maar de omgeving was schitterend)
Laatste belevenissen
Corine is met Riette naar een breakdance contest geweest met the guys, it was awesome! Er waren veel verschillende groepen die allemaal een andere stijl (new school en breakdance) hadden. Aan het einde waren de battles en moesten de groepen tegen elkaar opdansen, dat was echt vet om te zien! Gave moves, goede beats en een corrupte jury…:S
Daniëlle is met de meiden en Jason naar Camp’s Bay gegaan om nog een laatste keer met Amy de sunset te zien, was erg gezellig en leuk!
Theres was jarig en dat hebben we natuurlijk ook gevierd! De guys kwamen langs en we hebben lekker taart gegeten :)

Nou, dat was het wel weer zo’n beetje voor de afgelopen twee weken. Enjoy your day! (doen wij namelijk ook ;) )

Liefs en een knuffel aan iedereen!
Corine en Daniëlle

• 02 April 2008 - 10:30

Riëtte:

Hi girls!!

I'm enjoying my stay here in Cape Town with you!! Ben erg blij dat ik hier samen met jullie ben en jullie hier veel beter leer kennen!!
    We gaan er nog een super laatste maand van maken!!

Love you girls!

• 02 April 2008 - 16:11

Miekos:

Hoi Daan,
    Altijd goed om weer eens wat uit Zuid-Afrika te horen. Geniet er nog lekker van die komende vier weken en hou je taai. Succes met het geduld hebben is hier overigens in Zuid-Amerika ook een van de belangrijkse zaken haha
    Kuzzie en liefs,
    Miekos

• 02 April 2008 - 19:51

Jetske:

Aaaaahhh 216 meter naar beneden! Vet eng! en vet stoer natuurlijk!
    succes met alles, vooral om dat stressgevoel van 4 weken tegen te gaan!
    doen wij hier ook...ahum...

knuffel!

• 04 April 2008 - 16:41

Djurre:

Hoge bungee, moet erg spannend geweest zijn! Veel succes met het project..

• 07 April 2008 - 17:37

Christianne:

Hey meiden,
    klinkt goed allemaal, jullie doen leuke dingen! geniet ervan he, en succes met de laatste loodjes!
    groetjes uit Israel!

• 09 April 2008 - 09:25

Marijn:

Hier eindelijk eens een keer de groetjes uit Zwolle! Heb niet al je verhalen gelezen, maar de laatste 2 zagen er goed uit zeg! Wat doen jullie veeeeel!
    Dan lijkt het hier maar een beetje suffig, maar dat is natuurlijk altijd zo, als iemand anders in zo'n vreemd, ver land zit.
    Hoop dat alles goed met je is!
    Hier alles "dus" rustig, met Wes en de katjes. Ben 8 weken geleden tante geworden, da's wel heel erg leuk. Jammer dat m'n zusje helemaal in Den Haag woont...
    Spreek je Wouter nog wel eens? Ik niet echt, hij komt bijna nooit meer werken...

Succes met de rest van je verblijf daar en tot ergens op ht internet maar weer!
    x Marijn

• 12 April 2008 - 11:32

De Veluwse Boeren!:

Het was gezellig gisteravond, we gaan vanmiddag nog ff door!

Groetjes, Gert en LJ

• 19 April 2008 - 14:47

Jerome:

Hey

Ziet er goed uit, vooral die bungee jump en breakdance zijn erg cool! Geniet nog ff van t prachtige afrika. Zie je snel weer bij NSW. Bij NSW is niet heel veel spectaculairs gebeurt:p