daar zijn we weer... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Corine en Danielle - WaarBenJij.nu daar zijn we weer... - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Corine en Danielle - WaarBenJij.nu

daar zijn we weer...

Door: Corine en Danielle

Blijf op de hoogte en volg Corine en Danielle

17 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hi there :D,

How are things going in the cold and rainy Holland? Hier blijven we ons nog steeds vermaken, alhoewel we soms beide wel eens verlangen naar huis, maar dat nog lang niet willen.. ;) Eerst maar weer even een korte update over het project: we hebben laatst een meeting gehad met Louise Spies die verbonden is aan het ziekenhuis. Zij doet screening voor mogelijke vrijwilligers voor het Karl Bremer Hospital. Ze was enthousiast en het was goed om haar gesproken te hebben. De contacten in het ziekenhuis verlopen een beetje traag, maar er zit wel voortgang in, dus we hebben goede hoop dat de komende vrijwilligers het project kunnen uitvoeren. Btw. Albert van Dieren (een docent van ons) is nog langs geweest bij ons op kantoor. Het was leuk om hem hier te zien en gesproken te hebben. Ons project loopt voorspoedig, er komt echt schot in te zitten en het einde (van het project wel te verstaan) komt in zicht.
Nu even over onze vakantie :D ervaringen: we zijn niet meer naar de karaoke-party gegaan, maar we hebben de film atonement gezien, een mooie film. Deze week hebben we Charlie’s Wilsons war gekeken. Onze traditie wordt dus nog steeds voortgezet!
We hebben vorige week donderdag een township tour gedaan als teambuilding event. Dit was een unieke ervaring en het was goed om ook de andere kant van Cape Town te zien, in plaats van alleen maar de mooie kanten. Het was goed om te zien hoe het daar aan toe gaat. We hebben met een oud -gangmember gesproken die zijn verhaal vertelde en het was raar om te bedenken om dat de straten ’s avonds heel erg veranderen (onveilig).
Dat weekend hebben we eindelijk de Cape Point route gedaan, een super mooie trip! We hebben heel veel gezien (Muizenberg, Simon’s Town, Cape Point en natuurlijk Kaap de goede Hoop). We zijn de hele dag weggeweest en dat was het absoluut waard ook! (foto’s zien jullie thuis wel ;) )
Zondagavond is Corine met Riëtte en Esther naar Lindsay, Mumba en Devon gegaan om een film te kijken. Daniëlle is uit eten gegaan met de andere meiden (en jongen). Dat was wel een lekker relaxte afsluiting van het weekend voor ons allebei.
Afgelopen donderdag hadden we de verjaardag van Rita in Kylemore (uur reizen). Dit was erg gezellig en leuk om iedereen te spreken.
En toen…was het vrijdag! Ineens besloot Corine, om eens wat verandering in haar leven aan te brengen. Ze kwam thuis met een ‘Chocolat – ice – haarkleurspoeling’! (wat Daniëlle natuurlijk meteen in haar haar moest smeren en dat natuurlijk met alle plezier deed :P ). Eerst heeft Daniëlle haar haar laten stylen door Jana, daarna was Corine dr haarkleuring aan de beurt! Zie foto voor resultaat :D. Hierna waren we klaar om te gaan ‘clubben’. Met de groep en Lindsay en Mumba zijn we naar Camp’s Bay gegaan en hebben lekker gedanst (en geflirt, Daniëlle dan, hihi). Een geslaagde avond!
Zaterdag was het hoogtijd om te chillen, in Kirstenbosch, een soort van botanische tuin, met geweldige uitzichten en prachtige wandelmogelijkheden (blabla). M.a.w., we hebben de hele dag in de zon gelegen :D
Die avond stond er voor Corine een groot private feest op het programma, terwijl Daniëlle ging eten bij een ‘local’ met wat andere meiden. Lindsay had Riëtte en Corine uitgenodigd om mee te gaan naar een feest van Camel: urban wave. Het was huge, met veel bekende dj’s en vet mooie lasereffecten…we hebben de hele avond en nacht gedanst en wodka redbull gedronken natuurlijk niet te vergeten de tequila, waar Lindsay niet zonder kan ;).
Zondag was het voor Daan tijd om naar de kerk te gaan en voor Cor om uit te slapen ;) We hebben de hele dag buiten gelegen (Daan op het strand / Cor in de tuin). Daarna zijn we beide, doch apart, gaan hardlopen :D waarna we wel gezamenlijk onze rek-strek-en buikspieroefeningen hebben verricht. Dat was het wel weer voor vandaag… :D
Wij gaan snel naar huis, talk to you later….

Big kiss, from us

• 18 Maart 2008 - 16:24

Ilona:

Hey Danielle,

goed om te horen dat er schot in de zaak komt met je project. Heel veel succes nog met het project. En ik zou zeggen geniet nog even van het mooie weer, want hier in Nederland is het weer hondeweer.

Groetjes Ilona

• 19 Maart 2008 - 16:49

Petra:

Hoi Daan,
    Zo te horen hebben jullie het nog steeds erg naar jullie zin! Super! Je bent nu ongeveer op de helft van je avontuur, veel plezier en succes met de andere helft!

Liefs Peet

• 25 Maart 2008 - 18:24

Floris:

corine beleeft heel wat avondturen:D:D
    Leuk om allemaal te lezen;-)