Vacation :p - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Corine en Danielle - WaarBenJij.nu Vacation :p - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Corine en Danielle - WaarBenJij.nu

Vacation :p

Door: Corine en Danielle

Blijf op de hoogte en volg Corine en Danielle

04 Maart 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dear family and friends!!
Waar zullen we eens beginnen.. We hebben weer een hele hoop meegemaakt hier! In de weekenden en avonden lijkt het hier echt alsof we op vakantie zijn (zijn we ook een beetje ;) ) Maar overdag werken we toch echt hard aan ons project!! Zo zijn we gisteren een hele dag naar het ziekenhuis gegaan om met de vrouwen te praten die voor een abortus kwamen. Dit was erg inspannend, maar wel goed voor de vrouwen en ook voor ons project. Het doet toch wel wat met je als je zo praat met de vrouwen en veel over ze te weten komt. Het is lastig aangezien je het niet eens met wat er daar gebeurt, alleen we willen er wel voor ze zijn, omdat ze dat juist zo hard nodig hebben. Heel veel meiden die daar komen geloven in God en we willen hun juist ook helpen dat ze God in deze situatie betrekken, ook al voelen zij zich nog zo schuldig en beschaamd etc. Zo zijn we een hoop te weten gekomen over wat zij nodig hebben en in welke situaties zij zich bevinden. Deze week hopen we weer verder te gaan met de literatuurstudie en kunnen we nu verder met de manual en onze observaties uitwerken. Een hoop te doen dus!! Time is running!! Na het ziekenhuis zijn we eerst naar SOS-village gegaan, waar we uitgeblust rondhingen met de kinderen. Daarna stond het lekkere eten al op ons te wachten toen we naar Rolf gingen samen met het team. (Team bestaat uit Zuid-Afrikaanse jongeren die projecten draaien voor YFC).
Nog even een update over vorige week: woensdag is Corine met een Zuid-Afrikaanse vriend (Devon) uit eten gegaan op Camp’s bay (whaa, zo mooi :D), terwijl Daniëlle lekker een filmpje keek met de meiden in het huis. En zaterdag was het dan zover! Om 05.15 stonden we op om ons klaar te maken voor de grote trip: De Table Mountain! De avond ervoor hadden we een sleep-over met de mensen uit Kylemore, we hebben met hun lekker gegeten bij Blue Peters (alweer ;) ) en wij zijn iig op tijd onze nest ingedoken. Dus daar stonden we dan, klaar voor vertrek. Corine’s broertje heeft ons vergezeld en hij kwam dus in zijn mooie, oude, gehuurde Beagle aanrijden. De tocht naar boven ging aardig goed, het was warm, maar er hing een lekkere wind. Het was alsof we 2 uur aan het traplopen waren, aangezien het zo stijl omhoog ging, maar absoluut de moeite waard! Het uitzicht boven en tijdens het lopen al was magnifiek!! We zullen wel wat foto’s plaatsen.. zo mooi!!! :D We waren na een half uurtje op de tafelberg al in de wolken (letterlijk) en zo liepen we dus naar beneden, via de dangerous route. De afdaling was super, cool, een team-building advent, gevaarlijk (half), snel, mistig en van alles. We moesten elkaar soms echt helpen om naar beneden te klimmen via de rotsen, maar we hadden Denzil :D onze ervaren gids en projectleider. Deze dag resulteerde in prachtige foto’s, zere knieën, veel spierpijn en heel veel plezier :)
Dezelfde dag (avond) zijn we met de familie Skippers naar Signa Hill en Camp’s Bay gegaan om de sunset te kijken en lekker te picknikken. Het was erg leuk om ze weer te zien en te spreken! Zondag hebben we ook een leuke dag gehad, Corine is met Reinold en Riette een hele dag weggeweest. Eerst naar Kaleidoscope (kerk), waar ze daarna werden uitgenodigd om te lunchen bij Mumba, Devon, Lindsay (en de rest). Na daar de hele middag rondgehangen, zijn we ’s avonds met Devon en Lindsay naar Camp’s bay gegaan om wat te eten en te drinken. Daniëlle heeft een heerlijke strandwandeling gemaakt en geluncht bij Spur met Matthias, ook een Nederlander..
And last, but not least…. vanavond gaan we (alweer) naar Camp’s bay om onze stembanden even op te rekken tijdens een karoake-avond :D Dat wordt lachen!!

Liefs Daan en Cor

p.s. We love you ;)
p.p.s.: ons adres waar je kaarten en brieven en cadeaus naar kunt sturen (dit omdat kaarten niet op ons verblijfadres aankomen of alleen een envelop snif snif…. )
Youth For Christ
4 Stella Road
7441 Montague Gardens
Cape Town
South Africa

• 04 Maart 2008 - 13:35

Jetske:

Al typend voor het afstuderen hier op de CHE, ff snel een berichtje van jullie gelezen...
    wat een wereld van verschil zeg! Lijkt me geweldig om zo in de natuur te zijn en er zo van te kunnen genieten!
    Jullie burgeren al helemaal in, zo te lezen!

Enjoy!

Jetz

• 04 Maart 2008 - 18:14

Ina:

Het ziet eruit alsof jullie het naar je zin hebben! Geniet ervan!
    Liefs

• 04 Maart 2008 - 21:56

Miekos:

Dames en een beetje in het bijzonder Daan (we waren overigens ooit nog eens collega's haha),

Jullie vermaken je nog steeds helemaal prima als ik jullie blog lees.
    Klinkt leuk en gezellig met al die mensen daar dus ga er nog lekker van genieten!!

Liefs en een kusje nu vanuit ons eigen appartement and take care,
    Miekos

• 05 Maart 2008 - 05:37

Pp Corine:

Beste Danielle en Corine, het klinkt alsof jullie het goed kunnen vinden op het zuidelijkste puntje van Zuid Afrika :-)
    Lijkt mij ook geweldig, zo'n uitzicht vanaf de Tafelberg. Jammer van die wolken die het zicht ontnemen of viel dat wel mee? Heel veel succes deze verdere week.

• 06 Maart 2008 - 13:05

Petra:

Hoi Daan!

Volgens mij hebben jullie het in het weekend nog drukker dan door de weeks :) Geniet er maar van!

liefs peet

• 09 Maart 2008 - 22:21

Han:

klinkt allemaal lekker dames!! Geniet ervan!
    Vind je het ook niet heerlijk om dit weer in de winter te hebben? Hopen dat het zo door gaat in Nederland ;-)

xx Han

• 14 Maart 2008 - 13:34

Boukje:

he Corine

Leuk om je foto's ff te zien. Ik hoop dat je het goed maakt in zuid afrika.
    Ik probeer er eigenlijk even achter te komen of je mee gaat naar t lenteweekend, ik ga er niet vanuit, omdat je dan volgens mij nog niet terug bent (25,26,27 april). Als het wel zo is, wil je het dan even laten weten.

Hele goede tijd daar en succes ook met afstuderen.

Groetjes van Boukje