Alweer eenderde achter de rug...gaat snel!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Corine en Danielle - WaarBenJij.nu Alweer eenderde achter de rug...gaat snel!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Corine en Danielle - WaarBenJij.nu

Alweer eenderde achter de rug...gaat snel!!

Door: Cor en Daan

Blijf op de hoogte en volg Corine en Danielle

27 Februari 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Howzit lieve allemaal!

We hebben weer een heleboel meegemaakt, dus ook weer een hoop te vertellen! Komt ie:
Eerst even een update over het project. Ons project loopt voorspoedig, het is veel werk, maar stukje bij beetje kunnen we dingen op papier zetten, dus daar zijn we erg blij mee! Corine is maandag naar het ziekenhuis geweest om te kijken bij de abortion recovery geweest. Helaas kon Daniëlle wegens ziekzijn nie mee, maar volgende week maandag gaan we met z’n tweeën. Van 8 tot 3 uur is Corine in het ziekenhuis geweest, en heeft daar meegelopen met een zuster. Ze heeft met de vrouwen gepraat, zowel voor als na de abortus. Het was een vermoeiende dag met veel indrukken en emoties. We willen proberen er elke maandag heen te gaan, om de vrouwen bij te staan. Corine heeft nu alvast een goed beeld gekregen over het verloop van de dag voor vrouwen die voor een abortus naar het ziekenhuis komen. Verder zijn we veel met literatuurstudie bezig…
Dinsdag: Gabe, ons enige mannelijke huisgenoot, die ‘Ik ben moe’ in 7 verschillende talen kan zeggen en dit dan ook vaak laat horen (meerdere keren per dag ;) ) heeft ons allemaal mee uit eten genomen, omdat hij geen zin had om te koken, aangezien het zijn beurt was. Het was erg gezellig en lekker (en heel veel), en we konden van een schitterend uitzicht genieten. Daarna zijn we snel naar de film gegaan, aangezien het movie night is op de dinsdagen :D. Dit keer zijn we naar PS. I Love You gegaan! De week erop natuurlijk ook weer naar de film (gister dus), naar Jumper. Onze groep die meedoet aan onze traditie wordt steeds groter, onze Zuid-Afrikaanse vrienden gaan nu ook mee!
Woensdag: eerst op het kantoor aan het werk geweest, daarna nog naar het SOS-village, en vervolgens naar Rolf’s huis…een erg vermoeiende en drukke dag, maar wel heerlijk eten!
Donderdag: na een vermoeiende dag op kantoor is Daniëlle met de andere vrijwilligers en nog mensen uit het andere huis naar Mojo’s geweest, een super groot restaurant in de buitenlucht. Helaas kon Corine niet mee, maar dat haalt ze nog wel in ;). Er was echt ontzettend veel eten, het was een buffet en we hebben daarna heerlijk door de tuinen gelopen die bij het restaurant horen en op lekkere lounge –banken gehangen. Ofwel: een geslaagde avond!
Vrijdag werden we blij verast door een bezoek van onze Zuid-Afrikaanse vrienden. Eigenlijk was ons plan om vroeg naar bed te gaan, maar het was zo gezellig dat we tot een uur of half 1 hebben gekletst met ze!
Zaterdag was onze ‘zonnebak’ –dag, we hebben heerlijk in de zon gezeten (Corine iets te lang, hihi), en bruin/rood gebakken. Zaterdagavond is Corine met nog drie anderen uit eten gegaan, naar Blue Peters, een leuk restaurantje vlak bij ons, bij het strand (3min lopen), terwijl Daniëlle lekker filmpjes heeft gekeken met de anderen.
Zondag zijn we naar ‘His People’ gegaan, een kerk waar de familie Skippers heengaat, omdat ze ‘papa Skippers’ en Jason (zoon) in de band van de kerk speelden. Het was leuk om hen weer te zien, en we hebben meteen weer plannen voor het weekend, we gaan waarschijnlijk met ze naar de zonsondergang at Signal Hill kijken. Zaterdagochtend gaan we (als het weer goed is) de table mountain beklimmen!! Ook is het plan dat Corine dr broertje (Reinold)meegaat, zodat we die ook ns zien ;)
Na de kerk kon Daniëlle niet zo veel meer, helaas was ze ziek…blluuugg….maar dinsdag was ze weer aardig beter…
Zondagmiddag is Corine met de andere vrijwilligers op bezoek gegaan bij Emelio (projectleider) en zijn vrouw. Ze hebben een zeer leuk huisje en er stond zooo veel lekkers op tafel, het was gezellig om met iedereen te kletsen. Maandagavond heeft Corine met de anderen bij het team –huis pizza gegeten, nadat ze naar het SOS -Village was geweest.
And the final big news (voor Corine dan): ze gaat met Riëtte, Esther en misschien Reinold naar tromgeroffel …het concert van Josh Groban!!!! De 20th March is het zover!

That was it for now, see u all!! :D

Love Corine and Daniëlle

• 27 Februari 2008 - 18:02

Daan:

Heey Daan!
    Dat klinkt allemaal erg leuk en super interessant! Ik kan me voorstellen dat je daar wat voor die mensen kunt betekenen! Nog maar 2derde te gaan...maar in ieder geval nog heel veel succes en geniet er van!

Liefs uit Woerden, ook van Job!

xxx Daan

Ps, Corine, volgens mij heb ik met jou op de EH gezeten? EHB27? Jij ook veel succes en plezier daar nog!

• 27 Februari 2008 - 19:27

Miekos:

Hey Daan,

Eten genoeg daarzo;)... maar je wordt er wel wat ziekjes van zo te lezen. Hou je taai daarzo en geniet!

Liefs vanuit hier,
    Miekosje

• 28 Februari 2008 - 11:46

Jetske:

haha, houden jullie naast alle films en etentjes (ik las buffel in plaats van buffet...dus maakte al een leuke associatie) tijd over om te studeren? vast niet! ... tof om jullie zo enthousiast te horen!
    wat doen jullie precies rondom de vrouwen die een abortus overwegen?

hug uit NL,
    (ik ben met de Soepbus van het LDH meegeweest in kader van afstuderen, een belevenis op zich...en ik maar denken dat ik het meeste al wel gezien had...)

Jetz

• 02 Maart 2008 - 16:23

Nienke:

ha daan,

wat klinken je verhalen me heerlijk in de oren. geniet er maar lekker van, dan geniet ik van je verhalen.

liefs,

Nien

• 06 Maart 2008 - 13:02

Petra:

Leuk om jullie hele verhaal te horen!! Zo te horen hebben jullie het erg naar jullie zin...

Liefs Peet